perjantai 31. tammikuuta 2014

Here we go

Hellou! Olen Carla, melkein 18 vuotias lukiolainen Oulusta ja oon lähdössä vaihto-oppilaaksi USA:an ens syksynä. Tänne blogiin tuunkin siis kertomaan minkälaista elämä vaihtarina on ja kuulumisistani Amerikan maalla. Kerron myös muista vaihtarijutuista jo ennen lähtöä, koska siihen vielä jonkin aikaa (valitettavasti) onkin. En luultavasti kovin tiheään tahtiin vielä ennen lähtöä tänne kirjoittele, mutta jonkin verran kuitenkin ja tietysti päivittelen aina kun vaihtariasiat etenee johonkin suuntaan. Järjestönä mulla toimii Up Education, joka on kyllä mun mielestä toiminut tähän mennessä tositosi hyvin :)


Tuntuu ihan hullulta, että voin vihdoin sanoa olevani lähdössä vaihtoon. Ei sitä kyllä oikeasti voi edes käsittää, vaikka se mielessä onkin joka päivä. Enkä usko, että tuun sitä käsittämäänkään ennen kuin ehkä sitten, kun siellä jonkin aikaa oon ollut :D Välillä käy mielessä, että mihin mä oon mennyt taas hankkiutumaan ja miten muka selviän siellä, mutta ne ajatukset on menny kyllä aina yhtä nopeasti ohi kuin on tullutkin ja oon vaan niin innoissani lähdössä enkä millään jaksaisi oottaa!

(WeHeartIt)


Olen nyt siis jo lukion toisella luokalla eli lähden vaihtoon vuoden myöhemmin, kuin useimmat suomalaiset vaihtarit. Multa on kyselty monesti, että miksi oon lähdössä vasta nyt, mutta mulle ajatus vaihtoon lähtemisestä tuli vaan sen verran myöhään ja muutenkin lähtö sinne näin vuotta vanhempana tuntuu vaan jotenkin paremmalta. Tosin sitten mua odottaa heti paluun jälkeen kirjoitukset, mutta en aio murehtia niitä vielä.

Vaihtoon hakeminen on ollu mulle myös vähän monimutkaisempi prosessi johtuen mun todistuksesta ja mut hyväksyttiinkin sillä ehdolla, että korotan mun kaksi hylättyä kurssia hyväksytyksi, kun niitä ei saa ollenkaan todistuksessa olla. Oon kuitenkin valmis tekemään ihan mitä vaan tämän unelman toteuttamisen eteen ja olen tehnytkin. Toisen niistä kursseista jo korotinkin (ja kymppihän sieltä tuli..hehheh) ja toinen niistä mulla alkaa ensi viikolla alkavassa jaksossa. Kyllä se läpi päästään, kun on sen verran nyt motivaatiota! :)


Tässä oli nyt vähän jonkun näköistä ensimmäistä postausta ja tuun sitten myöhemmin kertomaan vähän enemmän itsestäni ja muusta. Tervetuloa lukemaan!:)

-Carla


1 kommentti:

  1. Mukavaa lukea Oulusta maailmalle (tai siis Jenkkeihin lähinnä:) lähteneiden blogeja! Itse olin vaihdossa v. 2010 ja olin myös lukion 2. luokalla kun päätin lähteä. Sitten muutin vähän yli vuosi tänne asumaan/opiskelemaan. Jään kyllä seuraamaan sun blogia, kirjoitan itse myös blogia, jos haluat käydä kurkkaamassa :) Tsemppiä!

    VastaaPoista