maanantai 26. toukokuuta 2014

UP Education vaihtarivalmennus

Heissan!
Viime lauantaina koitti vihdoin yksi kauan odotettu päivä, nimittäin meillä oli Upin lähtövalmennus. Tilaisuus pidettiin Tampereella, Varalan urheiluopistolla ja siellä oli kaikki upin syksyllä lähtevät vaihtarit, muutama ex-vaihtari ja Upin henkilökuntaa. Meitä tulevia vaihtareita oli yllättävän paljon, mutta ei kuitenkaan mitään ihan hirveää määrää. Melkein kaikki meistä uusista vaihtareista oli lähdössä Jenkkeihin, paitsi muutama Kanadaan. Koko päivässä olikin ehkä parasta, että pääsi juttelemaan muiden vaihtareiden kanssa ja oli tosi kiva tavata kaikki tytöt, joiden kanssa ollaan juteltu whatsappissa jo pidemmän aikaa :) 

Valmennus kesti melkein koko päivän ja myös vanhemmille oli oma tilaisuus, joka oli vähän lyhyempi kuin meidän vaihtareiden. Aamulla heti aluksi mentiin ulos, missä esittäydyttiin ja tehtiin erilaisia juttuja ryhmissä. Sen jälkeen siirryttiin sisälle ja meillä oli useemman tunnin pituinen info. Oikeastaan mitään uutta tietoa ei siinä ainakaan mulle ollut, mutta olihan ne hyvä käydä läpi. Lounaan jälkeen meillä oli tiimitempaus eli jakauduttiin ryhmiin ja tehtiin lyhyet näytelmät englanniksi erilaisista ongelmatilanteista, mitä vaihtovuoden aikana voi kohdata. Näytelmien jälkeen oli kaikista mielenkiintoisin osa päivästä, kun ex-vaihtarit kertoivat heidän hyvistä ja huonoista kokemuksistaan vaihtovuoden aikana. Tää osa oli melkein kokonaan englanniksi ja oli kyllä ihan uskomatonta kuinka hyvin ex-vaihtarit puhu sitä! Tuntuu jotenkin nii mahdottomalta, että puhuisin itekin vielä joskus niin hyvin :D Päivän lopuksi saatiin käteen kansiot, missä oli vähän tavaraa ja papereita ja meille toivotettiin hyvää matkaa. Siinä vaiheessa sen tajus, että eihän siihen lähtöön enää nii kauan aikaa ookkaan. Lyhyesti sanottuna siis lauantai oli paljosta istumisesta huolimatta ihan huippu kiva päivä! Sain myös Upista järjestönä tosi hyvän ja luotettavan kuvan.



Muutamat mun vaihtarikaverit varotteli, että valmennuksen jälkeen lähtö alkaa tuntua paljon realistisemmalta ja saattaa iskeä pieni paniikki siitä mitä onkaan tekemässä, mutta mulla kävi kyllä aivan päin vastoin! Monet asiat selveni paljon ja mun innostus vaan kasvo entisestään! Oon niin innoissani tästä kaikesta tällä hetkellä, että voisin vaan selittää tästä ihan kaikille ja ihan koko ajan ja en yhtään malttais odottaa syksyä. Oon niin onnellinen, että mulla on mahdollisuus vaihtovuoteen ja kaikki se työ mitä mun piti tän eteen tehdä oli kyllä sen arvoista. Ja varmaan kaikki tää alkaa tuntua vielä todellisemmalta sitten, kun saan sijoitustiedot, joita ootan malttamattomana. Fkfdljajsgk oon niin excited !!!





Viime aikoina oon muutenkin ollut tosi ilonen koko ajan! Kesä tuli, koulua on enää muutama päivä, sain kesätöitä ja Tampereella vietettiin perheen kanssa muutenkin kiva viikonloppu :) Vielä historian ja psykologian kokeet odottelee (pitäisköhän avata jo kohta kirjat...) ja sitten onkin jo loma! Ja Maiju, yks mun parhaista kavereista, tulee takaisin Jenkeistä Suomeen! Life is good.

-Carla


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti