keskiviikko 27. elokuuta 2014

SIJOITUSTIEDOT

Vihdoin ja viimein.

Tänään aamulla kattelin kaikessa rauhassa televisiota ja söin aamupalaa, kun äiti ryntää alakertaan ja kysyy, että joko tiiän mihin oon menossa. En saanut siinä vaiheessa edes enää sanaa suusta ja sitten äiti kertoo minne oon menossa. Ensin vaa tuijotin suu auki ja koitin tajuta, mitä just kuulin ja sitten aloin vaan täristä ja itkeä ja vähän ajan päästä kävelemään ympyrää ja hyppimään innosta. Taas yksi niistä tunteista, mitä ei voi ymmärtää kun vain toinen vaihtari. Voin vaan sanoa, että olin siinä vaiheessa niin onnellinen ja helpottunut ja oon kyllä edelleenkin.

 

Suuntana mulla on siis Great River, New York. Great River on pieni kylä New Yorkin osavaltiossa ja sijaitsee Long Island-nimisellä saarella. Long Islandilla sijaitsee siis myös osa New York Citystä ja tuolta mun kotikylästä on sinne matkaa n. 80km. (Esim. junalla kestää noin tunti.) Great River sijaitsee myös ihan meren rannalla Long Islandin etelärannikolla eli luontokin siellä on varmasti ihan näkemisen arvoinen.

 
Mun host-perheeseen kuuluu host-isä, host-äiti, 9v tyttö sekä kaksi kultastanoutajaa ja kissa :) Koko perhe näyttää kyllä tosi mukavalta ja noi eläimet ja host-sisko on niin sulosia! Kaikki vaikuttaa niin kivalta enkä voi oikeen vieläkään uskoo, että mulla kävi näin hyvä tuuri :D En ollut ennen edes kuullut kenestäkään vaihtarista, joka ois sijoittunut näin lähelle Nyciä, joten mulla ei ollut käynyt kyllä mielessäkään tämmöinen paikka. Oon muutenkin aina halunnut käydä Nycissä ja nyt pääsen sinne ihan lähelle asumaan. Hyvää kannatti todellakin odottaa! Lähtö on ensi viikon tiistaina (2.9.) eli ei onneksi tullut edes kovin nopea lähtö ja lennotkin mulla on tosi helpot, kun tarvii lentää vaan Oulusta Helsinkiin ja sieltä pääsen lentämään suoraan New Yorkiin.

Koulun nimi, mihin meen on East Islip High School. Koulusta en ihan kauheesti vielä tiedä, mutta googlettelun perusteella rakennus on ainakin tosi iso ja perus jenkkikoulun näköinen. Kuvien perusteella logona on jonkinnäköinen inkkari ja väreinä punainen ja valkoinen. Oppilaita koulussa on noin 1500 eli melkoinen muutos tulee olemaan mun pieneen suomalaiseen kouluun verrattuna. Koulun sivujen perusteella harrastusmahdollisuuksia on paljon, mutta niistä voin kertoa paremmin sitten, kun tiedän lisää.

6 days to go!

-Carla

10 kommenttia:

  1. Ihanaa et sait viimein host-perheen! Ite sain vasta eilen :)

    VastaaPoista
  2. Ihanan näkönen paikka! Ja vihdoi sait noi sijotustiedot, ihanalta kuulostaa :)

    VastaaPoista
  3. Vastaukset
    1. Jep!! Ois tosi kiva tavata jossai välissä Nycissä vaikkapa! :)

      Poista
  4. Wau miten oot saanu noin hyvän paikan! Mitkä olit laittanu sun osavaltiotoiveisiin? Ja ootko ihan public schoolissa vai public premium?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan hyvällä tuurilla vaan :D Oon ihan normi vaihto-ohjelmalla public schoolissa ja en tehny mitään aluetoivomusta :)

      Poista