maanantai 3. marraskuuta 2014

Catching up

En oikeen tiiä mistä edes aloittaa, koska niin paljon on ehtinyt tapahtua muutamassa päivässä. Joku aika sitten tapasin mun uuden host-perheen eka kertaa, sitten Floridan reissu siirtyi host momin töiden takia (toisaalta ei sillä niin väliä, koska mennään sinne kuitenkin myöhemmin), halloween tuli ja meni ja toissapäivänä pääsin muuttamaan tänne uuteen taloon uuden perheen luokse. Tänään oon ollut vaan peiton alla ja skipannut koulun, koska luultavasti syötiin eilen jotain huonoa ja mun lisäksi muutkin on kipeenä. Ihan mitään parasta aikaa ei siis viime viikko ollut, mutta kaikesta huolimatta nyt alkaa taas kaikki sujumaan.
  Elikkäs viime perjantaina pääsin näkemään miten Halloweeniä vietetään täällä, mistä se on alunperin Suomeenkin tullut. Suomessa halloween ei oo kuitenkaan mitään verrattuna siihen, miten sitä juhlitaan täällä. Kaikki lemmikeistä aikuisiin pukeutuu johonkiin asuun, talojen pihat on enemmän tai vähemmän täynnä koristeita, monilla on halloween-bileitä, lapset kiertävät ovelta ovelle ja joka talosta annetaan ihan järkyttävä määrä karkkia. Jotkut jopa jättävät portaille ämpärin, josta saa itse ottaa. Vaikka kaikki tää perheenvaihtojuttu sattu just tähän samaan aikaan niin pääsin silti viettämään iltaa muutaman kaverin kanssa ja pääsin kokemaan myös Trick-or-Treat(ingin..?), vaikka ehkä vähän vanhoja siihen ollaankin. Koska koko päivä oli hirveen kiireinen, mun kuvasaldo halloweeniltä on niin huono että suorastaan hävettää, mutta onpahan edes muutama. Lopputuloksena mulla on nyt karkkia melkein koko loppuelämäkseni ja taas yks kiva amerikkalainen kokemus lisää.
Ennen trick or treat-kierrosta piti tottakai käydä ravintolassa tankkaamassa, että jaksetaan koko ilta // Kaiken kiireen keskellä mulla ei ollut kauheesti aikaa panostaa mun asuun niin pukeuduin sitten vaan kissaksi enkä ehtinyt edes tekemään kasvomaaleja, mutta ihan hyvä oli nuinkin haha // Songul, Sarah and me // Eikä tossa kuvassa oo edes läheskään kaikki...

Ajattelin aluksi tehdä tästä perheen vaihtamisesta kokonaan oman postauksen, mutta koska mulla ei tosta Halloweenistä niin paljon asiaa ollutkaan, niin aion nyt vaan kertoa kaikesta kerralla. Jos jätän jotain kertomatta tai tästä postauksesta tulee liian sekava.., niin aina saa kysyä!

 Uusi kotikatu

Eli torstaina, päivä ennen halloweenia, tapasin vihdoin mun uuden host-perheen. Tähän perheeseen kuuluu siis isä ja äiti, jotka ovat noin kolmekymppisiä ja sitten pojat 8, 4 ja 2v. Eli ääntä ja elämää tässä talossa kyllä riittää hahah. Näillä on myöskin kolme isoa koiraa, mutta ne on yleensä joko pihalla tai kellarissa eli niitä en edes paljoa näe. Talo missä asutaan sijaitsee ihan mun koulun vieressä ja koulu näkyy tästä etupihalta, mikä tuntuu aika hassulta, mutta tosi kiva toisaalta + on ihan luksusta, että saan nyt nukkua jopa kuuteen asti, koska ei tarvitse enää ottaa sitä keltaista koulubussia. Tässä talossa mulla on nyt kuitenkin ihan oma huone ja kylppäri ja tykkään tästä tosi paljon! Perhekin on tosi mukava ja nää pojat on niin söpöjä, vaikka varmaanki tuun ärsyyntymäänkin vielä monta kertaa hahhah. Vanhin pojista esimerkiksi esittelee mut jokaiselle vastaantulijalle ihan innoissaan uutena isosiskona ja välillä tulee vaan koputtamaan oveen ja kysymään jos tarvin apua missään..ihana:) Ja nuorimmainen kiipeää koko ajan syliin istumaan.

 
 Host-veljistä vanhin..

 
  ..ja nuorin :)

 Princess, perheen koirista ainut jota en pelkää :D Taustalla myös osa mun huonetta!
 
Vaikka tykkään tosi paljon tästä uudesta perheestä ja pikkuhiljaa alan kotiutua tänne, niin ei perheen vaihtaminen pelkästään kivaakaan ollut. Oli aika haikeeta jättää ensimmäinen perhe ja kyllä siinä kyyneleetkin tuli, kun piti sanoa host-siskolle heipat, vaikka ihan lähelle muutinkin ja tullaan edelleen olemaan tekemisissä. En edes halua ajatella kuinka hirveetä se lopullinen lähteminen ensi kesänä tulee olemaan...
 Silloin, kun tulin tänne Amerikkaan ekat päivät oli vaikeita ja oli ikävä kotiin ja sama oli taas nytkin, tosin tällä kertaa ei ollut ikävä suomikotiin vaan mun ekaan Amerikan kotiin. Ihan suoraan voin kertoa, ettei oo helppoa aloittaa kaikkea taas alusta juuri kun oot tottunut edelliseen paikkaan ja se on alkanut tuntua kodilta. Mua turhautti ihan kauheesti opetella taas uudestaan kaikki ihan normaalit asiat kuten suihkun käyttö, tavaroiden löytyminen ja muut asiat. Myös erilaiset tavat perheiden välillä vaatii totuttelua kuten esimerkiksi, että uusi perhe käy kirkossa, kun taas vanha ei käy ollenkaan ja tässä talossa pidetään kenkiä sisälläkin kun taas edellisessä otettiin kengät pois. Mun kummatkin host momit kuitenkin auttavat mua koko ajan tosi paljon ja tiiän, että tää uus talo ja perhe alkaa kans pian tuntua kodilta. Varsinkin, kun tuun tän uuden perheen kanssa niin hyvin toimeen! Mulla on nyt siis täällä vähän hassu järjestely, koska mun edellinen host-perhe haluaa silti edelleen olla mun hosteja eli mulla on nyt tavallaan kaksi host-perhettä, mutta asun vaan tämän toisen luona. Eri juhlapyhinä tuun luultavasti olemaan vähän kummankin perheen kanssa ja käyn vanhan perheen kanssa edelleen eri paikoissa. Saattaa kuulostaa monimutkaiselta, mutta mun mielestä tää on just hyvä näin :) Välillä tämä vaihtarielämä ei siis todellakaan oo mitään mahtavaa ja hauskaa, mutta on niin totta, että oma asenne ja sisu on loppujen lopuksi se mikä ratkaisee!


-Carla

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti