torstai 11. syyskuuta 2014

Changes


Ehdinki jo ekan päivän jälkeen kirjottaa tänne mun lukkarin, mutta eilen sitten päädyinkin vaihtamaan melkein kaikki tunnit.. Se "kokkijuttu" (oikealta nimeltään hospitality/culinary academy) josta kirjoitin ei sitten ollutkaan ihan mua varten, koska siihen kuuluikin paljon enemmän kouluhommia ku mitä aluksi kerrottiin kuten esim. 100 tuntia kouluajan ulkopuolella työskentelyä jossakin ravintolassa tai hotellissa + portfolion tekoa, joka ois vaatinu paljon vaivaa ja aikaa eikä siitä ois ollu mulle todennäkösesti mitään hyötyä, kun taas paikalliset pääsee sen avulla helpommin high schoolin jälkeen collegeen. Ton lisäksi mulla oli melkein kaikki tunnit yhdessä samojen n. kymmenen ihmisen kanssa ja vaikka he mukavia ovatkin niin haluan tavata muitakin ja välitunneilla se on täällä mahdotonta. Välitunnit täällä on siis vaan 4 minuuttia ja se koko aika menee seuraavan tunnin luokkaan suunnistaessa isossa koulussa ihmismassan joukossa. Oon kuitenkin ilonen, että päätin muuttaa mun tunteja ja oon nyt tavannut paljon uusia ihmisiä. Mun uus lukkari näyttää tältä ja oon kyllä tosi tyytyväinen tähän:

1. Part in Government (yhteiskuntaoppi)
2. Broadcast television (tehdään telkkariohjelmia koulun studiossa)
3. English 12 (eli paikallisten äikäntunti)
4. Concert Choir (eli kuoro, lempparitunti so far)
5. Lunch
6. Spanish 1
7. Darkroom photography 1 (oon alkanut tajuamaan tällä tunnilla ja tykkään tästä)
8. Food and Nutrition (köksää)
9. Musical Theater Technology 1 (lavasteiden tekemistä koulun musikaaliin) 


Kaikki on ollut mulle edelleen tosi kivoja ja tunneilla ymmärrän yleensä kaiken. Ainoastaan tehtävien tekeminen on välillä vaikeeta, koska vaikka ymmärränkin kuulemani ja lukemani niin puheen ja tekstin tuottaminen ei oo vielä ihan samalla tasolla. Sen takia myös koulussa ihmisiin tutustuminen on välillä vähän vaikeeta, koska nuoret puhuu tosi nopeesti joten yritän yleensä vaan pysyä mukana jutussa ja sitten, kun keksin jotain sanottavaa niin puheenaihe on jo toinen. Tai sitten puheenaiheena on joku juttu, mistä mulla ei tietoakaan, koska en oo ollut täällä. Näin ei siis oo kokoajan, mutta välillä se ärsyttää ja ihmisiin tutustuminenkin ois helpompaa, kun osaisi osallistua keskusteluihin enemmän. Eiköhän tää kuitenkin lähde tästä kehittymään! Muutama kaveri mulla kuitenkin on jo koulussa kenen kanssa suunnitellaan juttuja, mitä voitaisiin tehdä vapaa-ajalla ja he ovat niin innoissaan esittelemässä mulle kaikki kivat paikat ja heidän muut kaverit :) Heidän lisäksi mulla on myös monta moikkaus tuttua, jotka tiedän eri tunneilta. Huomenna meen varmaan ekoihin field hockey reeneihin ja jos voin alkaa pelaamaan, niin siellä varmasti tutustun taas uusiin ihmisiin.

  Lauantaina teen täällä ekaa kertaa jotain kaverin kanssa, kun mennään meksikolaisen vaihtarin kanssa ostarille ja oon niin innoissani. Hassua, miten kaikki pienet kivat jutut tuntuu täällä ihan mahtavilta ja pienet vastoinkäymiset taas saa helposti kyyneleet silmiin hahah. Ylipäätänsä täällä menee hyvin ja arki on alkanut. Herätys on joka aamu 5:30 ja illalla oon yheksän aikoihin ihan valmis nukkumaan. Ihan hullua, että oon ollut täällä nyt vasta viikon ja kaks päivää, tuntuu paljon pitemmältä ajalta, mutta hyvällä tavalla vaan. Asiat alkaa tuntua tutuilta, vaikka samaan aikaan kaikki on silti uutta. 


-Carla

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti