maanantai 22. syyskuuta 2014

My American home

Kauheesti en oo vielä mun host-perheestä tai tästä talosta ja asuinalueesta kertonut, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan! 

Mun host-perheeseen kuuluu siis äiti, isä, 10v sisko sekä kissa ja koira. Kuvia mulla ei heistä valitettavasti oo ja siskosta en saa edes kuvia julkaista, mutta näillä mennään! Tykkään mun hosteista ja sopeutuminen tänne on ollut melko helppoa, sillä elämäntavat mun oikeen perheen ja hostien välillä ei oo kauheen erilaiset. Mun hostithan on siis alunperin italialaisia, joka näkyy ainakin mun mielestä joissakin asioissa. Usein amerikkalaisilla on tapana esim. viettää juhlapyhät suvun kesken, mutta mun hosteilla ei oo kauheesti sukua täällä ja sen takia vietetäänkin sitten joitakin juhlia vähän eri tavoilla. Uskontokaan ei näy tässä perheessä mitenkään eli sunnuntaisin ei mennä kirkkoon, toisin kuin moni muu amerikkalainen perhe. Kummatkin host-vanhemmat ovat siis käsittääkseni kuitenkin koko elämänsä asuneet Amerikassa eli amerikkalaisia ovat ja puhuvat englantia ihan kuten muutkin täällä.

Arkena en usein nää host-vanhempia montaa tuntia vuorokaudessa, koska koulu- ja työpäivät täällä on pitkiä, mutta viikonloppuisin tehdään yleensä jotain yhdessä. Parhaiten tuun juttuun mun host-siskon kanssa, niinku oon jo aikaisemminkin kertonut. Vaikka ikäeroa löytyy niin meillä on silti paljon yhteistä ja keksitään yhteistä tekemistäkin. Me myös jaetaan huone eikä siinäkään oo mitään suurempia ongelmia ollut, vaikka aluksi mietinkin että mitähän tästä tulee. Kaikista parasta oli kun yks ilta sisko sanoi, ettei se tiiä miten selviää sitten kun lähden, koska se ei osaa kuulema enää nukkua täällä ilman mua..:)


 
Sitten on vielä nämä kaksi karvakaveria, Rosebud ja Harley. En oo ikinä niinkään välittänyt kissoista, mutta Harleysta ei vaan kukaan voi olla tykkäämättä <3 Rosebud taas on 1 vuotias kultainennoutaja, ihana otus myöskin ja helpottaa silloin, kun on ikävä omaa koiraa.

 
 Mun sänky oikealla. Huoneessa on sänkyjen lisäksi vaan vaatekaapit ja tv.

Takapihaa
 
Kuten kuvista näkyy, meijän koti täällä on melko pieni, valkoinen omakotitalo, josta tykkään kyllä kovasti. Tätä on vasta remontoitu, joten varsinkin sisältä tää on tosi kiva. Takapihaakin on ihan riittävästi ja siellä meillä on pikkuinen uima-allas ja poreallas. Talossa on kolme eri kerrosta ja mun ja siskon huone on ylimmässä. Mulla on myös oma kylppäri. Asutaan kivalla asuinalueella nimeltä Great River ja tää meijän asuinalue onkin mun mielestä ylivoimaisesti mukavin tässä lähiseudulla. Itse Great Riverissä on tosi rauhallista, mutta koko Long Island on periaattessa täynnä asutusta eli missään pikkupaikassa en kuitenkaan asu ja kaikki kaupat yms. on Amerikan mittakaavasta katsottuna lähellä.

 

 Naapurustoa

- Carla
 

2 kommenttia:

  1. Jaatko sä jonkun kanssa sun huoneen? Jos jaat, niin kenen ja miltä se on tuntunut? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jaan host-siskon kanssa. Tossa tekstissä siitä kerroinki :)

      Poista